Brev:
Sveskemos og skemad mod forstoppelse
8. maj 2023
Alder:
4 mdr.
Sveskemos og skemad mod forstoppelse
Hej Helen
Jeg har fulgt med i dine svar til andre, men nu har jeg selv fået brug for at stille et spørgsmål, så jeg håber, at du kan hjælpe mig:)
Min søn er 4.5 måned gammel og han har rigtig mange problemer med maven. Jeg har desværre ikke kunne amme ham, så han får fuld flaske - og hans afføring er virkelig sej, det er ofte formet og ligger i bleen som modellervoks.
Det er så synd for ham. Vi kan se, at det gør ondt på ham. Han ligger og presser og græder hver gang han skal af med noget og han virker så glad og lettet, når det er kommet ud. Det er virkelig synd for ham.
Jeg synes, at vi efterhånden har forsøgt alt uden at noget rigtigt virker. Nu hvor han er blevet 4 måneder, har jeg hørt, at man kan give ham sveskemos - er det rigtigt? Vi er ikke startet med skemaden endnu, men tænker, at vi måske snart skal igang, men jeg tør ikke rigtigt begynde, når han har så ondt, men så hørte jeg, at man kunne starte med lidt sveskemos. Hvad synes du, at jeg skal gøre? Hvordan kommer vi bedst videre herfra? Er det tid til skemaden nu eller bør jeg vente, så længe han ikke er ældre og hans mave ikke fungerer?
Tak for hjælp.
Kærlig hilsen
Den bekymrede mor